BGT beheer

Zodra de migratie van uw BGT is afgerond, houdt uw werk rondom de BGT niet op. U dient namelijk ook uw BGT te beheren en uit te wisselen met de Landelijke Voorziening. Daarnaast kunt u er voor kiezen om naderhand, alsnog uw BGT op te waarderen en af te stemmen op uw interne beheer- en openbare ruimteprocessen. Voor diverse werkzaamheden na de opbouw, biedt Digireg diensten aan:


Ontzorging BGT beheer
Digireg is niet alleen in staat u volledig te ontzorgen tijdens de opbouwende fase van de BGT, maar kan u ook tijdens de beheerfase blijven ontzorgen. U maakt dan gebruik van onze applicaties. U heeft hierdoor zelf geen enkel omkijken naar aanschaf, beheer en onderhoud van BGT software. Daarnaast zullen onze BGT-specialisten uw BGT up-to-date houden middels het verwerken van de meest recente wijzigingen, die op uw grondgebied hebben plaatsgevonden. Wij kunnen u de nieuwe BGT gegevens wekelijks toezenden of u kunt gebruik maken van onze WFS server, zodat altijd de actuele BGT in uw eigen geo-ICT omgeving beschikbaar is. Het BGT-ontzorgingspakket is een jaarlijkse dienst, waarbij u per jaar kunt beslissen of u het BGT beheer wilt laten ontzorgen of u alsnog zelf uw BGT wil gaan onderhouden.

 

Hulp bij softwarekeuze voor BGT beheer

De BGT-operators van Digireg hebben kennis van en ervaring met verschillende softwareoplossingen. Hierdoor weten wij, wat de markt te bieden heeft en op welke wijze de applicaties opereren. Daardoor kunnen wij uitstekend inschatten, welke applicaties het meest geschikt zijn voor uw organisatie. Hierbij kijken we naar uw ambitie, uw ICT-architectuur en uw budget. Ook kunnen wij u assisteren bij het schrijven van een aanbesteding voor BGT-software. 

 

Mutatiesignalering, landmeetkundige inwinning en stereokarting

Als beheerder van de BGT dient u te voldoen aan de gestelde actualiteitseisen. Wij kunnen u ondersteunen bij het up-te-date houden van de BGT door middel van mutatiesignalering, landmeetkundige kartering of stereokartering. In overeenstemming met u bepalen wij een cyclus, waarbij structureel actualisatie plaatsvindt. Het is efficiënt om dit in samenspraak met de desbetreffende afdeling voor BAG en WOZ uit te voeren. Zodoende kan er snel, eenmalig en efficiënt gesignaleerd en gekarteerd worden. Voor onze landmeetkundige inwinning gebruiken wij de apparatuur van CHCnav. Deze instrumenten zijn uiterst nauwkeurig en eenvoudig in te stellen naar uw BGT en IMGeo behoeften. Na de kartering of inmetingen leveren wij u een BGT was-wordt bestand aan, dat u direct kunt verwerken in uw database.
 

Opwaarderen naar IMGeo
Mogelijk wilt u na het afronden van de wettelijke BGT, uw bestand opwaarderen naar IMGeo. Hierbij kan Digireg u op diverse vlakken ondersteunen. Wij kunnen bijdragen aan het bepalen van uw ambitieniveau en het aanvullende teken- en codeerwerk voor u organiseren. Ook het inwinnen van IMGeo objecten met lijn- en puntgeometrieën, zoals inrichtingselementen, palen en putten, zijn werkzaamheden, die Digireg voor u kan uitvoeren. Daarnaast kunnen wij u van dienst zijn bij de verwerking van de IMGeo gegevens in uw registratie Beheer Openbare Ruimte (BOR).

Proceshandboek BGT en BGT vs. BOR
Digireg kan assisteren bij het vastleggen van de processen, aanvullend op de BGT, in een proceshandboek. Hierin worden alle werkzaamheden inzake het beheer van uw IMGeo bestand uitvoerig in kaart gebracht. Hierbij kunt u denken aan wijzigingen, aanleveringen, metingen en karteringen. Indien u de slimme keuze maakt om uw BOR objectgegevens aan te sluiten op IMGeo, kunnen ook de werkafspraken tussen BGT en BOR worden vastgelegd. Het proceshandboek vormt de basis voor een eventuele BGT audit, die u hierna periodiek kunt laten uitvoeren.

Detachering verschillende typen BGT-medewerkers
Digireg kan u van dienst zijn met tijdelijke inzet van personeel ter ondersteuning van uw BGT-beheer. Wij kunnen u voorzien van technische medewerkers met kennis van, en ervaring met diverse softwarepakketten. U kunt bij ons terecht voor detacheringen, op zowel de korte als de lange termijn.


Voor alle beheersmatige werkzaamheden na de migratie van de BGT kunt u bij Digireg terecht. Heeft u vragen over onze diensten of kunnen wij u helpen met een betrouwbaar beheer van uw BGT? Dan kunt u met ons contact opnemen via info@digireg.nl of telefonisch op  077 - 208 6012.

Quote Digireg

Digireg is een dynamisch adviesbureau dat zowel de advisering als productiekant betreffende geo-informatie beslaat. Geo-ICT is voor ons niet alleen een technische tool om informatie te bekijken of te analyseren. Het is de brug tussen techniek, informatie en organisatie. Voor diverse typen en grootte van opdrachtgevers zijn wij dan ook de schakel tussen de techniek en de mensen die er mee werken.


Wat doet Digireg?

Bekijk deze video
Social media

Digireg op Twitter Digireg op LinkedIn Digireg op Youtube
Digireg op Slideshare Digireg op Google+

sitemap
Contactgegevens
Hoofdkantoor:
Business Centrum Horst
Kranestraat 37
5961 GX Horst
T+31 (0)77 208 6012
Nevenkantoor:
Alexandrium kantoren - Ntoren
Schorpioenstraat 298 ingang A
3067 KW Rotterdam
T+31 (0)10 307 4610
Overige informatie:
KVK: 65739345
Bank: NL46RABO0146802616
BTW: NL856238909B01
e-mail:
venster sluiten

Wat kan Digireg voor u betekenen?